Odlepme oči od telefonů

25. května 2014 v 21:48 | Writt |  Considerations
Já vím, nejdřív to bylo téma týdne, potom video a teď zase moje průpovídky. Ale občas mě nějaká věc tak pobouří, že to musím někde ventilovat... Když to teda udržim v hlavě :D Prostě nepřijde mi normální, když sedím v pátek večer s přáteli v hospodě a všem svítí obličeje, jak mají oči nalepené k telefonům.


To už si lidi nemají co říct? Nebo už jsou líní mluvit, tak radši píšou? Když už přece jednou jdu někam do společnosti, tak tedy předpokládám, že jdu s nějakými lidmi, s kterými si mám, co říct, a které mám třeba i ráda, takže nechápu, proč je pak u stolu ticho, nikdo nic neříká a všichni jsou nalezlí na facebooku. Pochopím, když tam někdo jde, aby dal vědět dalším lidem, ať přijdou, ale když na telefonu visí celý večer, tak to není tak příjemný. Uvědomuji si, že nejsem vyjímkou, ale díky tomu, že můj telefon nemá dočasně připojení k internetu, tudíž je takřka skoro k ničemu, měla jsem šanci si tohoto všimnout. A je mi z toho trošku nevolno.
Samozřejmě to není záležitost jen víkendových večerů. Ve škole si spolužáci radši ťukají do telefonu, než aby vymýšleli hlouposti, které naštvou profesory. I když ne, že by je ty telefony neštvaly... Je slovo tak vzácné, že je škoda ho plýtvat? Nebo je tak postradatelné, že se vlastně zachvíli bez řeči obejdeme? Možná bychom si měli uvědomit, že ti lidé, s kterými trávíme čas, jsou ochotni překonat tu "telefonní vzdálenost", aby s námi mohli opravdu mluvit, a my jejich přítomnost tak zneuctíváme, že si radši pod stolem píšeme s lidmi, kteří ani nejsou ochotni přijít a sednout si vedle nás. Je to škoda.
A co vy? Došlo vám teď, že to znáte z vlastní zkušenosti taky? Ne? Tak buďte rádi, máte štěstí :)
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 May May | Web | 1. června 2014 v 7:43 | Reagovat

Tohohle jsem si všiml už dost dávno. Myslím že je to tak rok a půl. A jo, máš pravdu. Může za to Steve Jobs. Proto je taky možná, bůh mi odpusť, dobře že umřel. Za dalších 10 let by tohle lidstvo přivedl se svejma "vymoženostma" ke zkáze. Telefon je od volání a psaní zpráv, nanejvejš k focení a poslouchání hudby.. that´s it.

2 Terka Terka | E-mail | Web | 5. června 2014 v 11:07 | Reagovat

Přesně, člověk tráví s telefonem víc času a když si někam zajde do společnosti, má si povídat s těmi, s kým tam je a ne čumět do mobilu a psát si s lidmi, kteří tam nejsou.. na svém mobilu taky nemám internet, těžko říct jestli díkybohu, když bych se mohla zapojit do jejich konverzace..

3 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 5. června 2014 v 11:38 | Reagovat

Toto nepochopím ani ja. Samozrejme, ja som tiež z tých, ktorí vysedávajú na FB kedy len môžu, ale ak som napríklad s priateľom alebo kamarátkou či kamarátom, tak mobil zvyčajne beriem do rúk, len ak im chcem niečo ukázať. Jedinou výnimkou je cesta do práce, keď sedím  s kamarátom, ale zároveň som na mobile, no to preto, že je to jediný čas, kedy si stíham písať s priateľom (vidíme sa veľmi málo a keďže robím na smeny, tak sa nejako na nete míňame a darí sa nám nejako sa "stretnúť" tak nejako  počas cesty).
Ale zase, hoci som na mobile, plne vnímam aj kamaráta a kecáme a bavíme sa spolu celú cestu. :D
No ak jednoducho niekto ide niekam do mesta sadnúť s partiou a dopadne to tak, že celý čas prečumia do mobilu, je to vážne na pováženie, že ako to s tou dnešnou spoločnosťou vyzerá.

4 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 5. června 2014 v 11:39 | Reagovat

[2]: Buď rada, že v mobile net nemáš...prichádzaš jedine o tú závislosť :D

5 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. června 2014 v 11:39 | Reagovat

Můj kamarád dělá recenze na telefon, takže kdykoliv sedíme v hospodě, neustále ho napomínám, že mi odpovídá na otázky s rozsvícenou obrazovkou :D

6 El El | Web | 5. června 2014 v 11:39 | Reagovat

Jo, máš recht...jenže tento trend nepřestane, dokud si to lidé neuvědomí nebo až se zrušej telefony a všichni budou napojený na wifi mozkem

7 Katie Katie | Web | 5. června 2014 v 13:21 | Reagovat

Jsem šťastná, že mám 5 let stále ještě ten samý "hloupý telefon".. Neměnila bych. Když přítelovi odešla cihla, objednal si Samsung Galaxy SIII a jímala mě hrůza, že to ho to postihne taky.. Naštěstí ne. Klidně si svůj mobil budu dávat tisíckrát do opravny, než abych si koupila dotykovej debilinec. A jestli odejde, vezmu si do parády náhradní, ještě starší model. Nejhorší na tomhle je, že když člověk chce sehnat normální telefon... nesežene.
Vážně mě dokáže vytočit, když někde s někým sedím, on má mobil na stole (proč?) a třeba ho furt odemyká a zamyká, aby zjistil, jestli mu někdo nááhodou nepíše... proč?

8 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | 5. června 2014 v 13:46 | Reagovat

Ve svém okolí to naštěstí nemám, ani při nějakých běžnějších setkáních, natož když vyrazíme třeba do… no dobře, kdy já chodím do hospody? Ale to je jedno, restaurace, cukrárny, čajovny, na tom nesejde. Ale je pravda, že kolem sebe mám trochu specificky uvažující lidi, my se kolikrát stydíme i za to, když v kavárně na deset minut vytáhneme mobil a společně hledáme nějakou informaci nebo dopravní spojení na Netu :)

Nicméně všimla jsem si toho teď na soustředění. Někteří naši účastníci byli schopní do mobilu koukat i ve chvíli, kdy si přebírali u výdejního okénka jídlo, a to tedy nechápu vůbec.

9 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | 5. června 2014 v 13:52 | Reagovat

[1]: Nemyslím si, že by za to mohl jen Steve Jobs. Je pravda, že spousta lidí visí zrovna na tom Facebooku, ale třeba samotný fakt, že většina lidí má z mobilu přístup k Internetu, dělá taky hodně. A že to je někdy užitečné? Však Facebook taky, a to říkám jako jeho zarytý odpůrce.

10 Simi Maple Simi Maple | Web | 5. června 2014 v 14:33 | Reagovat

Zatracená pravda.I já cca 3měsíce zpátky byla na facebooku závislá...Ve škole,v MHD,doma.. Pak jsem si jednoho dne řekla a DOST a s mobilem sekla co se týče netu..A světe div se,přesně jak píšeš jsem viděla všude kolem sebe to co jsem bývalá i já... Hnus. Ale bohužel...Já jsem ráda že jsem se od toho dokázala odtrhnout a jsem sama se sebou spokojená :) a není nic lepšího než s přáteli někam vyrazit a bavit se,blbnout.. a né jen FB FB FB...

11 Introverso Introverso | Web | 5. června 2014 v 14:35 | Reagovat

Já se naštěstí setkávám s lidmi, kteří tímhle "nespustím oči z mobilu, ani kdyby přišlo zemětřesení" netrpí, ale vidím to kolem sebe, ve třídě a všude jinde.

12 Aati Aati | Web | 5. června 2014 v 14:54 | Reagovat

Taky mě mrzí, že někteří ze známých pořád visí na mobilu, ať jsem s nimi kdekoliv. Na mém mobilu z roku raz dva toho naštěstí s internetem moc nenadělám a je to taky důvod proč nechci nový - bojím se, že bych se od toho taky neodlepila.

13 LiPo LiPo | Web | 5. června 2014 v 15:03 | Reagovat

Nesnáším "chytré telefony"! Razím názor, že telefon slouží primárně k telefonování a posílání SMS, hodí se i jednodušší fotoaparát a možnost nahrávání zvuku, ale internet v mobilu beru jako zvrácenost. Nikomu to nic nepřináší, jen to posiluje pocit, že kdo není online, jako by neexistoval. A přitom být občas offline je tak fajn... Skutečný svět je zkrátka mnohem hezčí, než ten virtuální; rozhodně jím není nahraditelný. Nikdo by neměl kvůli životu na internetu zanedbávat svůj normální život.

14 feministicgirl feministicgirl | Web | 5. června 2014 v 15:08 | Reagovat

Já si nikam s "přáteli" posedět nechodím, takže to tak neznám. Ale není to tak dlouho, co o přestávce na gymplu všichni jenom seděli a hráli hry na těch svých smárt founech, nebo co to dneska všichni mají. Přijde mi to hrozné a je to jeden z důvodů, proč teď protestuji proti tomu, aby si můj desetiletý bráška pořídil tablet. Moje nejlepší kamarádka teď každou chvíli hraje na mobilu karty, ale jen v přestávkách, kdy si nevolá se svým klukem, což je skoro pořád. Štve mě to děsně a budu jí to muset říct, že se mi nelíbí, co se z ní stává. Nesnáším, jak do toho všichni pořád čumí všude, kam jdou.

15 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 5. června 2014 v 15:31 | Reagovat

Tohle mě taky sere. Chci si popovídat s kamarádkou, ale ta celou dobu visí na telefonu a píše si s přítelem. Kdyby se viděli málo, nebo bydleli daleko od sebe, tak to pochopím, ale když ho má doma nastěhovanýho, tak je to absurdní.

16 Scrat Scrat | E-mail | Web | 5. června 2014 v 15:44 | Reagovat

*odkládá telefon a jde komentovat*
No jo, taky se mi to párkrát stalo, ale víš, v dnešní době být deset minut bez připojení na internetu je jako být bez kyslíku.
Zkažená to doba. *nostalgicky vzdychá a jde zpátky na mobil*

17 Chloe~ Chloe~ | Web | 5. června 2014 v 15:49 | Reagovat

Zrovna dnes na češtině jsme měli psát úvahu a já si vybrala téma "Mobilní telefon a já". No, nakonec z toho vznikla spíš kritika na to, jak lidi pomalu nejsou schopni odtrhnout oči od mobilu.
Také jsme dnes dostávali informace k cyklistickému kurzu a první dotaz byl, jestli je v chatkách připojení k internetu a jestli tam je wifi.
Už mě to začíná pořádně štvát.

18 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 5. června 2014 v 18:29 | Reagovat

Na tohle vlastní zkušenost mám, ale více méně jsem zvyklá, že to vidím všude kolem. Ono, máš pravdu, když jdu s nejlepší kamarádkou někam si sednout (což jsou vzácné chvíle, jsme velmi zaneprázdněné) tak si na mobil ani nevzpomeneme, jenom si hlídáme čas, aby nám neujeli spoje (ale já mám hodinky na ruce, hahaha)
Na druhou stranu, mám přátelé, kteří svůj mobil zvednout tak jednou za čas aby se nezaprášil, nikdy nezvedají a na Sms odpoví nejdřív tak po několika hodinách. A mnohé z nás to dohání k šílenství, protože v dnešní době jsou takoví lidé vzácní... ale díky této vlastnosti na ně není plný spoleh ve věcech praktických (sraz, něco koupit, vzít sebou atd.) v duševních věcech, to je něco jiného, ale náš život se neskládá jenom z mentality a duše, existují v něm i hmotné věci a přízemní problémy. Mobilní telefon se stal součástí našich životů, součástí našeho světa, takže ono jej nejde jen tak hodit do koše s tím, že si nebudu kazit zdraví, stejně tak by se nedalo na něm vysedávat dny, ale jsou v životě chvíle, kdy nám bez okamžitého přísunu informací mohou unikat i důležité věci. Takhle beru mobil já, jsem schopna jej v klidných dnech dát z dohledu, ale v době, když mě něco čeká a já potřebuju pro klidnější průběh, rychlou a bezproblémovou komunikaci, lidi, které v  tu chvíli potřebuju a kteří jej zapnou jednou za čtrnáct dní, mě dohání ke stavu šílenství...
Ale je pravda, že FB v mobilu nepotřebuju, to mi přijde zbytečné.

19 dogsmanie dogsmanie | 5. června 2014 v 18:45 | Reagovat

Souhlasím ! Ale bohužel to dělám někdy taky..

20 Janča Janča | E-mail | 5. června 2014 v 19:15 | Reagovat

Nevím, jestli to mám vůbec komentovat, když to dělám taky, ale na druhou stranu nemám internet v mobilu (jo, wifi mám, ale ne všude jsou zveřejněná hesla nebo se tam třeba nejde připojit i když to heslo víš), takže u toho taky nejsem skloněná celou dobu. Většinou si píšu s přítelem a říkám si, že to mě přece omlouvá, ale když už jdu jednou ven s kámoškama, tak bych to asi taky mohla omezit. :D

21 Thoughtful-Karol Thoughtful-Karol | Web | 5. června 2014 v 19:47 | Reagovat

Já telefon vůbec nepoužívám(ani na SMS atd.)...facebook mi vůbec nic neříká,nechodím na něj:) Když už, tak si s člověkem radši promluvím osobně...:)A strašně miluju dopisy:D

22 writtella writtella | Web | 5. června 2014 v 20:09 | Reagovat

Sakra, jsem nadšená z vašich komentářů!! ani nevíte jak :) a ohledně posledního.. dopisy taky zbožňuju :)

23 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 5. června 2014 v 20:41 | Reagovat

Nic nového pod sluncem. Ale nemyslím, že by to bylo až takové, jak jsi to popsala ve svém článku. Ano, mobily ovládají naší dobu a bude to jen horší. Ale zároveň vývojem telefonů posouváme technologie dál. Takže kdo ví, jestli je to správně nebo špatně. Myslím že mobil je užitečná věc. Když už nic, pomáhá mi vyhnout se rozhovorům kterých se nechci účastnit. Můžu se za něj schovat jako za štít.

24 Tez92 Tez92 | Web | 5. června 2014 v 23:11 | Reagovat

Vím, že když mám internet, tak jsem jako závislák. Proto si potrpím na hloupé telefony (i když k telefonům jsem stejně nikdy neměla extra vztah, když ho zapomenu doma, tak prostě leží na posteli celý den a nic se nestane).

To, že spolu lidi nekomunikují pořád slyším, ale nikdy jsem to nezažila. Jo, možná mají mobily položené na stole, čas od času je zkontrolují, ale že by na nich byli nalepení, to opravdu nehrozí.

Možná je to záležitost věku nebo výchovy, ale především asi povahy. Před dvěma měsíci jsem zrušila facebook (i když ho asi brzy budu muset obnovit), tak se bez něj dá žít úplně v pohodě.

Lidi si tak dlouho zlehčují život, až si ho nakonec ztíží.

25 zlatejmlok zlatejmlok | Web | 5. června 2014 v 23:20 | Reagovat

To je zase jednou hlubokomyslnej apel.

26 Naomi Arisugawa Naomi Arisugawa | Web | 6. června 2014 v 8:40 | Reagovat

Musím s tebou jen souhlasit. Já naštěstí žiju mezi lidmi, co na mobilech závislí nejsou a je jim jedno, že s jejich mobily jde jen telefonovat a možná, že z nich všech jsem na mobilu nejvíc závislá já. Ale přece znám jednu takovou holku, která je asi stejná, jako lidi, co popisuješ. Třeba mi nepíše, jestli nechci jít ven. Takže předpokládám, že třeba dojdeme do nějakého obchodu, koupíme si něco k jídlu a půjdeme si někam sednout a budeme si povídat. Těžko... Vyjdeme ven, ona si sedne někam na lavičku, vytáhne mobil, připojí se na facebook a já přestanu existovat. Jenže je mi blbý odejít, tak mi nezbývá, než ten mobil taky vytáhnout, jenže já na něm mám připojení leda tak přes wifi, takže je to stejně na nic.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama